Komoly gazdasági előrelépés 2010-hez képest, hogy Magyarországon a magyar cégek tudnak utat és vasutat építeni, semmiféle külföldi technológiára, cégre nincsen szükség – mondta Lázár János építési és közlekedési miniszter miközben az Orbán Viktor miniszterelnök vezette autóval elsők között vették igénybe a 83-as út Győr és Pápa között átadott 36 kilométer hosszú szakaszát. A miniszter mondatát vehetjük akár magunkra is, hiszen a főút győri szakaszának közvilágítását, illetve Koroncónál a jelzőlámpás csomópont villamos munkáit a Vill-Korr végezte. Eddig  Győr és Pápa között 50 perc volt az út, ezzel 25 percre csökken, a beruházás 110 milliárd forintba került.
Fotók: Facebook / Kara Ákos
A Kisalföld összeszedett néhány érdekességet a beruházással kapcsolatban:
  • A megépült szakaszon 23 darab műtárgy készült.
  • A Pápa – Győr közötti szakaszon megépült hat különszintű csomópont (Pápa-észak, Gyarmat, Tét-dél, Tét-észak, Győrszemere, és Koroncó csomópontok), míg Győr bevezető szakaszán két szintbeni turbó típusú körforgalmú csomópontot alakítottak ki.
  • Az élővilág és a közlekedésbiztonság fokozása érdekében a szakasz teljes hosszán vadvédő kerítés, valamint egy vadátjáró és öt vadátjárásra alkalmas objektum is épült.
  • A projekt jelentőségét mutatja, hogy összesen 3 613 822 m3 földanyagot mozgattak meg, több mint 110 000 m3 betont, és több mint 141 000 m3 aszfaltot építettek be a szakemberek.
  • Emellett a beruházáshoz felhasználtak mintegy 150 kilométernyi szalagkorlátot és 71 kilométernyi vadvédő kerítést is. A projekt érintett szakaszán a zöldövezet növelése érdekében 2024. áprilisig 9900 fát és 207.131 cserjét is telepítenek.
 
advanced-floating-content-close-btn